• 5 belangrijkste onderdelen dat ‘ieder’ spel moet hebben om het interessant te maken.

    Op 4 april 2014 door Heiny Reimes

    Een oude post die ik ooit heb gemaakt, maar nog steeds achter kan staan.Het beschrijft wat ieder spel moet hebben en wat gewoon objectief te onderbouwen is.
    A few things “any” game should have and trying to avoid any subjectivity.
    1 It needs to be a “real” game.
    1.1 A sense of challenge (no challenge, no game)
    1.2 [...]

    Lees verder
  • 5) Games: Gooing up

    Op 16 februari 2014 door Heiny Reimes

    Een snel tussendoortje wat door mij en Johnny Schaap even uit de grond gestampt wordt .

    Het moet een eenvoudige game zoals Flappy Bird worden, maar wel iets meer diepgang en vooral op alle fronten mooier en charmanter.

    Het gaat over het karaktertje Goo(propje slijm met veel karakter), dat gevangen zit in een put en er [...]

    Lees verder
  • 1.2) Games: Roche Fusion – Gamekings, nieuwe versie en Youtube previews

    Op 14 februari 2014 door Heiny Reimes

    Op dit moment nog aan het bijkomen van het bezoek van Dominique en zijn crew om ons te interviewen. Was een leuke en zeer boeiende ervaring, met veel opgedane kennis.
    Waarschijnlijk zullen we met onze koppen de 22ste van februari in hun item online. En zullen er zo;n 15-20.000 mensen naar kijken(!). We zijn erg [...]

    Lees verder
  • Global Game Jam 2014:

    Op 26 januari 2014 door Heiny Reimes

    Onder de groepsnaamnaam Strawberry Jam deed ik mee samen met Johnny Schaap, Kwok he Chu, Wouter Florijn en Zeger Huisman, mee aan de Global Game Jam. Met hen hebben we in 42 uur mijn concept Galactic Duo in uitvoer gebracht in Unity en is uiteindelijk omgedoopt tot “Starberry”.

    Het is een twee speler co-op top down [...]

    Lees verder
  • 1.1) Games: Roche Fusion – Teaser en tussenstand

    Op 23 januari 2014 door Heiny Reimes

    Teaser Roche Fusion:
     

     
    En even een bedankje aan de volgende sites die onze teaser hebben willen plaatsen:
    -XGN.nl
    -Gamersnet.nl
    -Gameliner.nl
    -Insidegamer(post)
    -gamestalker.nl
    -3nter.nl
    -nwtv.nl
    -gamingnation
    Ook hebben we de vraag gehad van Gamekings of dat we interesse hadden een item te laten maken van Roche Fusion en het team erachter. De bedoeling is dat ze ons komen interviewen op 5 feb bij de Dutch Game [...]

    Lees verder
  • 1) Oude familie foto’s in de reparatie: Familie Reimes

    Op 23 januari 2014 door Heiny Reimes

    Voor mijn familie zal ik regelmatig hier oude foto’s plaatsen die ik gerepareerd heb van rare verkleuringen en scheuren en zijn voor alle familieleden natuurlijk vrij om te downloaden.
    Gelieve graag foto’s op te sturen als je die wil delen. Ik zal ze ook meteen proberen te repareren en weer op kleur te krijgen.
    Mijn vaders kant [...]

    Lees verder
  • The Third Rising: Hoofdstuk 2

    Op 1 januari 2014 door Heiny Reimes

    Waar deel één herschreven is door Sarah Parr, is dit deel nog in erg ruwe vorm. Ik moet dan ook erkennen dat er een groot gat zit tussen mijn vermogen verhalen te bedenken en te schrijven. Desalniettemin wilde ik dit toch graag delen met eventuele geïnteresseerden.
    It’s very early in the morning and the sun has [...]

    Lees verder
  • 4) Games: Nanos

    Op 31 december 2013 door Heiny Reimes

    Samen met programmeur Victor Adamse ben ik nu als onderdeel van Excamedia bezig met het maken van Nanos.

    We gaan dit spel maken in Unity en hopen snel meer te tonen.
    Zoals al te zien is is het afgeleid van andere Arkenoid, Alleyway, Balls n Walls, Breakout en andere soortgelijke spellen.
    Wel is ons doel veel verder te [...]

    Lees verder
  • 3) Games: Wonkey Wizard

    Op 31 december 2013 door Heiny Reimes

    Als onderdeel van mijn werk bij Excamedia en de stagiaires te motiveren ben ik verschillende kleine opdrachten gestart om hun kennis en vaardigheden te testen. Daarbij heb ik Luke Antonissen ingeschakeld om dit oude project nieuw leven in te blazen.

    Met dit concept gaan we voor een soort omgekeerde Angry Birds, maar meer van dit concept [...]

    Lees verder
  • 2) Games: Epic Balls

    Op 31 december 2013 door Heiny Reimes

    Samen met Gert-Jan Brok en zijn team (Fantazm) hoop ik eindelijk echt te kunnen starten met Epic Balls,

    Gezien Gamer.nl de gametrailer al oppikte aan het begin van 2013 en in tweede instantie ook nog duidelijk interesse toonden, ben ik druk op zoek gegaan naar een partij die tijd en mogelijkheden hebben dit te produceren en [...]

    Lees verder
  • 1) Games: Roche Fusion

    Op 18 november 2013 door Heiny Reimes

    Met ruim 100+ gameconcepten die ik klaar heb liggen, werk ik behalve aan mijn eigen spellen, ook aan andermans spellen.

    Op dit moment ben ik in samenwerking met Amulware druk bezig aan het project “Beardgame”. Ik ondersteun en adviseer ze in graphics en concept.
    http://ahttp://rochefusion.com/
    Doordat ik al game sinds 1979 en heel lang shooters mijn favoriete genre [...]

    Lees verder
  • 23) Communicatie als middelpunt: Houd de boodschap simpel (2)

    Op 27 oktober 2013 door Heiny Reimes

    Wat erg belangrijk is dat je makkelijk teveel moeite steekt in de boodschap. Te snel in de details gaat en je meegaat in de gedachtestroom van de andere creatievelingen en niet hoe de massa het zal ontvangen.
    Je ziet dit bij vormgevers in de vorm van ‘GEEN COMIC SANS’ of  ’GEEN BRUSHSCRIPT”! Omdat het zoveel gebruikt [...]

    Lees verder
  • 22) Communicatie als middelpunt: Houd de boodschap simpel (1)

    Op 16 oktober 2013 door Heiny Reimes

    Wil je de massa aanspreken, dan is het vanzelfsprekend dat je de boodschap/product eenvoudig houdt. Dit heeft twee belangrijke gronden:
    1) Hoe meer je aan je boodschap toevoegt, de groter de kans dat je je boodschap vertroebelt, of er iets mee communiceert wat een deel van de massa afstoot. Ook verslap je de aandacht als je [...]

    Lees verder
  • 1) Idee van de maand: Pretpark stickerboek tegen wachtrijen

    Op 30 september 2013 door Heiny Reimes

    Ik ga proberen iedere maand minstens één idee gewoon met iedereen te delen.
     
    Een idee wat me binnenschoot tijdens een bezoek bij de Efteling: Waarom niet gratis stickers uitdelen bij iedere attractie? Dus iedere attractie krijgt zijn eigen unieke sticker en de bezoekers kunnen bij de ingang/uitgang een plakboek krijgen/kopen voor deze stickers. Zo kunnen kinderen [...]

    Lees verder
  • 8) Kleurplaten: Overige

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 7) Kleurplaten: Fairy Dragon

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 6) Kleurplaten: Zeg het met Bloemen

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 5) Kleurplaten: Clowning Around

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 4) Kleurplaten: Critter Clinic

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 3) Kleurplaten: Cuddles

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 2) Kleurplaten: Roze Olifanten

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • 1) Kleurplaten: Scribbles

    Op 25 september 2013 door Heiny Reimes

    Omdat ik een enorme mediabibliotheek heb, besloot ik maar eens om een groot deel hiervan te delen in de vorm van kleurplaten.
    Ze zijn voor iedereen gratis om te gebruiken, ook is het vrij de kleurplaten te downloaden en op je eigen website te plaatsen en zo te delen. Het is zonder mijn toestemming niet toegestaan [...]

    Lees verder
  • XX) Communicatie als middelpunt: Model om mee te werken

    Op 24 september 2013 door Heiny Reimes

    Ik zou het graag willen zien dat er een verzameling word gemaakt van alle informatie betreffende wat de massa wel of niet accepteert. Het betekend wel dat hoe breder het veld wordt en dus hoe meer groepen je probeert in een profiel te stoppen, des te meer je veldonderzoek moet doen om een goed werkend [...]

    Lees verder
  • The Third Rising: Hoofdstuk 1

    Op 23 september 2013 door Heiny Reimes

    Een fantasy verhaal bestaande uit 50 hoofdstukken geschreven door mijzelf. Het verhaal is voor mij een ode aan alle films, strips en animaties die mij wisten te raken, dus verbaas je niet herkenbare dingen tegen te komen. Tegelijkertijd schop ik ook regelmatig tegen de clichés aan die teveel terug blijven komen en hoop er een [...]

    Lees verder
  • Basiscursus vormgeving

    Op 23 september 2013 door Heiny Reimes

    Bij deze de basiscursus vormgeving in PDF, die ik had ontwikkelt voor de vrije volksuniversiteit in Tilburg en Oss en nog altijd in persoon geef aan mensen, partijen die interesse hebben.

    Deze is vooral bedoelt voor mensen die nieuwsgierig zijn naar vormgeving en de mensen die juist veel met vormgevers en DTP-ers te maken hebben en [...]

    Lees verder
  • 21) Communicatie als middelpunt: Mooi objectief te benaderen

    Op 22 september 2013 door Heiny Reimes

    In tegenstelling tot wat ons vertelt wordt is mooi objectief te bepalen voor de massa. Wat we allemaal enorm kunnen waarderen is symmetrie, patronen, strakke lijnen, correcte verhoudingen en geordend. Dit zien we dan ook terug komen in dingen zoals kleding, meubels, auto’s en andere zaken. Denk aan het gebruik van vormen, kleuren, lijnen op [...]

    Lees verder
  • 20) Communicatie als middelpunt: Contact leggen via welke Media?

    Op 22 september 2013 door Heiny Reimes

    Is je product rond, goed afgestemd op de doelgroep, weet je wat je wil vertellen wat duidelijk is voor ze, dan blijft er nog de media over. Tenslotte moet je een media kiezen waarop je je doelgroep wilt gaan bereiken. Belangrijk is om na te gaan of het medium wel je product goed kan representeren [...]

    Lees verder
  • 19) Communicatie als middelpunt: Suspension of disbelief

    Op 22 september 2013 door Heiny Reimes

    Term bedacht door Samuel Taylor Coleridge, wat de situatie probeert uit te leggen waarom mensen dingen in een verhaal waarvan ze weten dat het niet echt kan zijn toch tijdelijk accepteren. Vooral in science fiction en fantasy gaat men heel ver in dingen die zich ver buiten onze realiteit kunnen afspelen.
    Het is direct aan het [...]

    Lees verder
  • 18) Communicatie als middelpunt: Schattig, Eng, Cool en Zielig objectief verklaard

    Op 22 september 2013 door Heiny Reimes

    Veel dingen die we voelen kunnen getriggered worden door dingen die we benoemen als schattig, cool eng en zielig. Omdat grote groepen mensen op dezelfde manier getriggered kunnen worden, wil het zeggen dat het niet zo persoonlijk is als mensen willen beweren en hoort het niet thuis in de wereld van subjectiviteit. Wel kunnen er [...]

    Lees verder
  • 17) Communicatie als middelpunt: Blokkades in de verbindingen

    Op 22 september 2013 door Heiny Reimes

    Door de jaren heen bouwen mensen enkel meer bruggen, bruggen verdwijnen nooit, maar worden hooguit geblokkeerd. Denk aan ons gedrag en de dingen die we deden toen we kinderen waren (verstoppertje, tikkertje), waar we zogenaamd te oud voor worden.
     
    (groot) Ouderschap:
    Veel blokkades zijn voor lange periodes in het leven, om vervolgens voor lange tijd opgeheven te [...]

    Lees verder
  • 16) Communicatie als middelpunt: Bekende verbindingen (5/5)

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Leeftijd: Bepaalde bruggen zijn van (relatief) tijdelijke aard. Naarmate mensen ouder worden zie je dat de voorkeuren die ze hebben steeds complexer worden. Er wordt van onder andere muziek, spellen, voedsel, informatie, boeken en andere uitingen waar ze zich mee bezig houden meer diepgang/verfijndheid verlangt. Zie hoe eenvoudig Nijntje is en zet daar bekende kunstwerken [...]

    Lees verder
  • 15) Communicatie als middelpunt: Bekende verbindingen (4/5)

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Religie: Globale brug die meestal via de ouders wordt geschept, maar een enorme band creëert die in de meeste regionen tot de dood blijft. Het gaat dan ook door van ouder op kind en kent vele mogelijkheden. Het trekt veel mensen nogal aan door de enorme geschiedenis, de enorme achterban en het mystieke. Vooral mensen [...]

    Lees verder
  • 14) Communicatie als middelpunt: Bekende verbindingen (3/5)

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Cultuur: Wordt grotendeels bepaald door de nieuwsbeelden die we krijgen via tv, internet en krant. Is van een grotere omvang dan onze directe omgeving, maar ook iets minder invloedrijk, maar je komt het ook ver buiten je buurt/omgeving weer tegen. Sinterklaas, Koninginnedag of kerst maakt hier onderdeel van uit en kan zelfs in het buitenland [...]

    Lees verder
  • 13) Communicatie als middelpunt: Bekende verbindingen (2/5)

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Familie: Een net zo grote brug als de vrienden brug, wat ook vaak hetzelfde kan aanvoelen als het gezin of de vriendenbanden die we hebben. Met relatief grote gezinnen/families zijn er ook banden te vormen die veel op vriendschappelijke banden lijken omdat een grotere familie vaak tot meer variatie leidt. Ook zijn er makkelijker dezelfde [...]

    Lees verder
  • 12) Communicatie als middelpunt: Bekende verbindingen (1/5)

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Het is essentieel om te snappen waar de verbindingen/bruggen vandaan komen en hoe deze gevormd worden, om ze zo te kunnen vinden. Wel kan men er direct vanuit gaan dat bijna alle bruggen onbewust worden gebouwd. Het komt vooral voort uit onze evolutie en maakt onderdeel uit van ons instinkt. We zijn ons er zeer [...]

    Lees verder
  • 11) Communicatie als middelpunt: Voor het individu

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Je kunt het ook omdraaien, als iemand ondanks het profiel van een bepaalde groep er niet helemaal in past, dan kun je ook zo herleiden hoe dit zo is gekomen. Eerst neem je alle eigenschappen die algemeen voorkomen en kun je die dingen plat gezien vergeten. Dan kun je je focussen op de dingen die [...]

    Lees verder
  • 10) Communicatie als middelpunt: Voor de massa

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Zoals eerder gezegd is deze hypothese vooral bedoelt om met je boodschap de massa te bereiken. Enkele dingen blijken vrijwel universeel te zijn zoals eng, schattig en cool, maar onderdelen hiervan zijn afhankelijk van dingen zoals leeftijd, geslacht, geloof, etnische of culturele achtergrond.
    We kunnen zelfs nog een stap verder gaan en dan komen we uit [...]

    Lees verder
  • 9) Communicatie als middelpunt: De boodschap

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Uiteindelijk draait het uit op één: De Boodschap! Wat is de boodschap, voor wie is de boodschap en hoe deze het beste naar de ontvanger te versturen. De boodschap zelf moet je dan ook in de breedste zin van het woord zien. Het kan informatie zijn of een fysiek object dat men aan de man [...]

    Lees verder
  • 8) Communicatie als middelpunt: Het grote web

    Op 21 september 2013 door Heiny Reimes

    Na mijn bevindingen door te nemen met mijn vrouw, die zelf marketing/communicatie doet, kon ze me enkel vertellen dat dit al zo gedaan werd in de marketing. Hiermee doelende op het proberen aansluiting te vinden bij een doelgroep. Dit stuitte me dan ook tegen de borst omdat ik op zoveel niveaus zeker wist dat het [...]

    Lees verder
  • 7) Communicatie als middelpunt: Voorbij de Uncanny Valley (2/2)

    Op 20 september 2013 door Heiny Reimes

    De vraag die dan ook snel rees, maar ik eigenlijk al deels beantwoorde; wat zijn deze bruggen? Het zijn dus de verbindingen die ons ego heeft gelegd met de buitenwereld. Voor een groot deel zijn die bruggen voor ons gelegd doordat we de wereld voor een groot deel zien zoals onze ouders, vrienden, klasgenoten en [...]

    Lees verder
  • 6) Communicatie als middelpunt: Voorbij de Uncanny Valley (1/2)

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    Bij de Uncanny Valley werd er dus volgens de hypothese realisme als  maatstaf genomen. Vanaf hier sla ik een andere weg in om aan te tonen dat het veel meer behelst dan enkel dat. In principe draait allemaal om onszelf en de persoonlijke ruimte die we allemaal nodig hebben en zodra iets (te snel) binnen die [...]

    Lees verder
  • 5) Communicatie als middelpunt: Bridging the Uncanny Valley (3/3)

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    “Bewust in de vallei duiken.”
    Er zijn situaties dat je ook juist gebruik kunt maken van de Uncanny Valley. Stel je een moment voor waarin je mensen plots wil shockeren/ confronteren, dus bewust onbehaaglijk wil laten voelen. Zoals in een horrorfilm, of een documentaire waarin je iemand plots het contrast tussen een romantisch beeld dat iemand [...]

    Lees verder
  • 4) Communicatie als middelpunt: Bridging the Uncanny Valley (2/3)

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    Oplossingen:
    Laten we ook meteen even wat potentiële oplossingen noemen op basis van voorbeelden waar geen problemen lijken te zijn, of zeer weinig.
    Feitelijk is het simpelste advies dus dingen te versimpelen en komischer te maken(dat mensen het niet te series hoeven te nemen), of die extra meters te maken zoals bij Avatar, of buiten het gebied [...]

    Lees verder
  • 3) Communicatie als middelpunt: Bridging the Uncanny Valley (1/3)

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    Natuurlijk is het belangrijk te kijken naar wat de oplossingen zijn voor de gestelde problemen. Dus hoe overbruggen we deze? Voor mij was het niet meer dan logisch dan te kijken waar de problemen te verwachten zijn, maar deze nauwelijks tot niet aanwezig waren.
    Als eerste pakken we een oude klassieker waarbij lijnanimatie en geschoten materiaal [...]

    Lees verder
  • 2) Communicatie als middelpunt: Uncanny Valley 2.0

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    “The Uncanny Valley”
    Draait “kort door de bocht” om de hypothese dat robots of computer gerenderde objecten te echt worden om leuk/ schattig/ grappig te vinden, maar niet echt genoeg om te accepteren. Het is professor Masahiro Mori, die hierbij met zijn onderzoek betreffende robots mee kwam en dat weer afgeleid was van Jentsch Ernst [...]

    Lees verder
  • 1) Communicatie als middelpunt: Voorwoord

    Op 15 september 2013 door Heiny Reimes

    Voor wie dit leest
    Dit is een work in progress en ik zal alsmaar blijven schaven en informatie toevoegen. Ik verwacht niet dat het de rode draad veel zal veranderen, maar wil het zo compleet en duidelijk mogelijk maken.
    Ik wil hier al mijn kennis en bevindingen delen betreffende communicatie in al zijn vormen bespreken. Hoe het [...]

    Lees verder